ISO 9001:2008 (PN-EN ISO 9001:2009)
System Zarządzania Jakością według PN-EN ISO 9001:2005 jest narzędziem umożliwiającym każdemu przedsiębiorstwu podnoszenie poziomu jakości wytwarzanych wyrobów i/lub oferowanych usług, poprzez ciągłe doskonalenie metod i sposobów działania. System Zarządzania Jakością (SZJ) to część systemu zarządzania organizacją, która jest ukierunkowana na osiągnięcie wyników odniesionych do celów dotyczących jakości spełniających odpowiednio potrzeby, oczekiwania
i wymagania stron zainteresowanych.

Główne korzyści wynikające z posiadania wdrożonego Systemu Zarządzania Jakością:
  • uporządkowanie, przejawiające się w racjonalizacji i przejrzystości procesów,
  • zwiększenie zaufania klientów względem organizacji,
  • wzrost wiarygodności organizacji ze strony klientów i partnerów handlowych,
  • usprawnienie skuteczności organizacji pracy, obsługi i zarządzania,
  • gwarancja i polepszenie wysokiej jakości oferowanych wyrobów,
  • poprawa komunikacji wewnątrz organizacji,
  • wzrost efektywności i produktywności,
  • usprawnienie procedury wdrażania nowych pracowników,
  • jasny podział kompetencji i odpowiedzialności,
  • ujawnienie rezerw w zasobach i zdolności wytwórczej,
  • zmniejszenie strat wynikających z wadliwych wyrobów i ujawnienie źródeł
    ich powstawania,
  • wczesne wykrywanie błędów oraz wad w różnych sferach wytwarzania wyrobu
    i usługi.